onsdag 21 maj 2014

En lite disclaimer. Bara så att ni vet vad som gäller.

Nu har jag bloggat om mat och dryck i Casa Olmås sedan den 10 april i år. Jag gör det bara för att jag tycker att det är roligt. Att jag haft väldigt många besökare under den korta tid jag hållit på gör det ännu roligare! Jag tackar för alla besök, alla likes och delningar på facebook, glada tillrop och annan uppmuntran. Det känns kul att ha engagerade vänner!

Hursomhelst, till saken. Jag betalar själv all mat och alla drycker som jag skriver om. Jag är inte sponsrad av något företag utan väljer helt på egen hand vad jag ska skriva om och hur jag ska skriva. Om jag skulle bli sponsrad och ombedd att recensera någon produkt så kommer jag att nämna det i texten. Jag tar mig dessutom friheten att bara skriva om sådant jag gillar. Om mina dryckesrecensioner ibland kan verka väl entusiastiska så beror det på att de är det. De kommer helt från hjärtat. Jag kommer inte att skriva om viner, eller annan dryck, som jag inte tycker om. Det vimlar av skribenter som tycker att det är kul att skriva dåliga omdömen om saker bara för att göra sig roliga på andras bekostnad. Så jobbar inte jag. Jag är rolig ändå. Vad gäller maten så skriver jag också entusiastiskt om den men det beror på att jag är så sjukt bra på att laga mat. Tycker jag alltså. Hustrun håller med men det är ju, å andra sidan, hennes jobb. Så illa har hon det.

Ja, då vet ni. Det enda som kan få mig att tumma på regeln att skriva, i huvudsak, positiva omdömen är om jag skulle stöta på en produkt, en dryck eller vad det kan vara, som verkar direkt farlig eller lätt förgiftad. Den dagen, den sorgen. Vi får se hur det blir. Huvudsaken är att det är trevligt i Olmås Njutbar. Här ska alla kunna trivas. Det betyder också att jag tar mig rätten att ta bort eventuella kommentarer som är otrevliga eller på annat sätt tråkiga. Vi ska ha kul i Olmås Njutbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar