torsdag 10 april 2014

Välkommen till Olmås Njutbar!

Var har du hamnat nu då? På en mat- och vinblogg till? Behövs det verkligen fler? Nja, kanske inte men dels tycker jag att det är kul att skriva om mat och dryck och dels tror jag att jag kan bidra med lite nya vinklingar. Med mina snart trettio år i vin- och spritbranschen borde åtminstone mina dryckesrekommendationer vara av ganska hög kvalitet.

Varför "Olmås Njutbar"? Jag har under många år drömt om att driva en liten krog och alltid tänkt mig att den skulle heta just Olmås Njutbar. Så fyndig är jag. Nu är jag inte krögare och drar därför igång en virtuell mötesplats för dem som är sådär lite lagom mat- och dryckesintresserade. Tanken är att skriva om mat och dryck i ALLA prisklasser, inte bara om piskad spädhäst med rökt ugglehudspulver kombinerat med viner vars priser överstiger tolv siffror. Huvudsaken är att det är gott eller åtminstone intressant.

Hursomhelst, jag vill önska dig riktigt välkommen till Olmås Njutbar. Varsågod att ta plats så tar jag fram något gott till dig. Nu åker vi.

2 kommentarer: